Brutalticer

06 December 2012

EMPAT "S" KESUKAAN REMAJA

Siapakah remaja ??? Remaja ialah budak lelaki atau perempuan yang sedang meningkat dewasa...Yakni, mereka yang berada dalam kerangka umur 12 tahun - 23 tahun (Stanley Hall, Bapa Psikologi Remaja) 



Menurut Stanley Hall juga, masa remaja ialah masa yang penuh dengan permasalahan. Manakala, menurut Erickson pula, masa remaja ialah masa pencarian identiti diri.

Menurut Muhammad Fuad Rosli pula, masa remaja ialah masa yang penuh dengan permasalahan pencarian identiti diri yang sebenar {amacam, boleh jadi ahli falsafah moden tak???hahaha}

Kebiasaannya, remaja ini semua berkongsi atau memiliki kesukaan yang sama. Oleh yang demikian, berikut merupakan empat "S" yang menjadi kesukaan remaja masa kini.

1. Sport (sukan)




2. Song (lagu)




3. Smoke (merokok)





4. Seks (seks)


P/S : sebenarnya, ada lagi satu "S" yang aku tak bagitahu dalam ni...lupa pula apa yang dah di dengar di Ikim.fm pilihan utama tu...sebab apa lupa, sebab dah lama ceramah motivasi remaja ni disembangkan .. huhu... YANG MANA BAIK JADIKAN TELADAN, YANG MANA TAK BAIK TINGGAL2KAN...hahaha~~~ { lagi satu S tu screen (wayang)...baru lepas tgk forum hal ehwal perdana yang membangkitkan isu yang sama ^_^}


No comments:

Post a Comment

sembang apa?!